Salgsvilkår

Basseng AS org.nr. 899 141 172 MVA Foretaksregisteret.. Alle priser er inkludert mva.

PRISER:

Prisene i nettbutikken er til enhver til gjeldende og disse prisene overstyrer eventuelle avvik og endringer i trykte kataloger, nedlastede kataloger og prislister m.m.
Eventuelle kampanjepriser vil også kunne avvike.
Ved store valuta svingninger eller store endringer av priser fra leverandører vil også prisene kunne påvirkes.
Vi tar forbehold mot eventuelle trykk- og skrivefeil.

SALGS- OG LEVERINGSBETINGELSER:

Ekspedering av ordre på nettbutikken:
Når du bestiller varene på nett blir bestillingen registrert i vårt system.
Vi behandler den da fortløpende, senest innen neste virkedag. (Med forbehold om høysesongen).
Er varen(e) forskuddsbetalt ved bestilling, blir den sendt videre til lager for pakking og sending. Lagervarer sendes fortløpende fra vårt lager. Normalt innen 2-3 dager. Noe lengre tid må beregnes i høysesong.
Er det vare(r) som må bestilles (bestillingsvare eller tomt på lager), så vil du få beskjed om dette. Varene blir da sendt så snart de ankommer vårt lager.

VED KJØP UNDER KR 2000,-

Faktura sendes samtidig som, eller like etter varen. Det gis 10 dagers betalingsfrist. Ved for sen betaling, belastes kr 62,- i purregebyr samt forsinkelsesrente.
Unntak: Ved kjøp i nettbutikk må ordren forskuddsbetales uansett beløpets størrelse.

VED KJØP OVER KR 2000,-

Kjøper får tilsendt faktura med giro pr. e-post eller post, og betaler varene på forhånd, før varene sendes.

Omkostninger og transport

Basseng AS har fri frakt og ingen gebyr på ordrer over kr 1.000*,-. På ordrer under kr 1.000,- har vi fast frakt på 95,-. Du kan også få tilsendt varene helt hjem mot et utleveringstillegg. Denne prisen avhenger av hvor du bor i landet, og størrelsen på pakken. Ved bestilling i nettbutikken vil alle priser inkl. fraktprisen komme opp i kassen før bestillingen fullføres.
Ved bestilling per mail og tlf, vil du bli informert om evnt. fraktkostnad (hjem fra terminal) utover pakke- og ekspedisjonsgebyret på 195,-.
Ved produksjonsvarer, er varene ofte klare for levering til forskjellig tid, ofte med flere ukers mellomrom. Våre fraktvilkår forutsetter at vi likevel kan levere alt samlet. Dersom du ønsker splittet leveranse, vil dette koste ekstra.
*Frakt tilkommer på varer som OVERBYGG og KANTSTEIN som leveres direkte fra leverandør. Prisene oppgis pr. bestilling ihht til ønsket produkt og størrelse.

Garanti

Selger garanterer at varen ved utlevering skal være uskadd og uten produksjonsfeil. Ved eventuelle synlige skader på emballasjen ved levering (ved transportskade; les senere avsnitt), må dette anmerkes på fraktbrevet som dere blir bedt om å signere. Mangler som viser seg senere, må meldes til Basseng AS så fort som mulig, og senest innen to måneder og en dag. Henvendelsen må gjøres skriftlig til post@basseng.no.

Ved eventuelle mangler, er selger kun forpliktet til erstatningslevering av de deler som er defekte. Selger fraskriver seg ethvert ansvar for indirekte tap som kjøper måtte få som følge av forsinket leveranse eller feil på varen. Dersom vi mottar en reklamasjon, men at det etter testing likevel viser seg at reklamasjonen ikke er berettiget, vil kunden bli belastet med opptil kr. 3000,- til dekking av frakt og testing. I enkelte produkter er det mange bevegelige deler som må anses som slitedeler og som, avhengig av bruk, har forskjellig levetid. Dersom man må bytte slike slitedeler omfattes ikke dette av garantien.

Transport / levering / leveringstidspunkt / avlessing

Basseng AS bruker hovedsaklig Postnord. Mindre pakker sendes med MYPACK, og større til Postnord terminal. Basseng AS står fritt til å velge mellom alternativene. Be gjerne om pris på utkjøring hjem.

Varene sendes kun til adresser som er oppgitt i folkeregisteret som fast bopel (ikke f.eks hytteadresser). Vi forutsetter at ordinær utkjøringsbil kommer frem til leveranse adressen.

Store basseng og bassengoverbygg kan noen ganger ikke lastes av med jekketralle. I disse tilfellene begrenser vi leveringen til å gjelde nærmeste sted varen kan lastes av med truck. Eventuell utkjøring med kranbil må bekostes av kunden. Be om informasjon.

Vi angir aldri et eksakt leveringstidspunkt for en vare. Vi kan oppgi antatt leveringstid, og det vil være riktig i de fleste tilfeller. Vi lever imidlertid i en verden hvor uforutsette ting skjer, og da oppstår gjerne forsinkelser. Dette er viktig å være klar over når du f.eks bestiller håndverkere for å montere noe. Vi dekker ikke utgifter på grunn av forsinkelser som gjør at disse må vente.

Skal varene hentes av kunden hos Basseng AS, må de hentes innen 3 dager fra meldt ankomst. Hvis ikke belastes kunden lagerleie kr. 100,- pr. døgn. Man må i tillegg hente varene god tid før stengetid, slik at alle transaksjoner og alt arbeid i forbindelse med hentingen kan utføres i arbeidstiden.

Basseng AS forbeholder seg retten til også å kunne sende varene som giroforsendelse, dersom varene ikke er hentet innen tre dager fra kunden fikk beskjed om at varene kunne hentes. Gebyr tilkommer.

Varer som ikke er lagervare vil bli sendt som giroforsendelse med gebyr, dersom forhåndsbetaling ikke er mottatt når varene ankommer Basseng AS lager og annet ikke er skriftlig avtalt på forhånd.

Vær obs på følgende:
Ved henting av varer på en terminal  er det ytterst viktig at kunden selv sjekker varene for skader. Eventuelle skader skal meldes fra til transportøren som utleverer varene. Basseng AS er ikke erstatningspliktig for skader som oppdages etter at man har forlatt terminalen!

Ved utlevering av varer hos kunden skal transportskader meldes til transportøren på stedet. Dersom transportskaden blir oppdaget etter at transportøren har reist, skal man melde fra direkte til Basseng AS senest innen 3 dager fra varen ble mottatt. Dette fordi transportøren har satt denne fristen overfor Basseng AS. Henvendelsen må gjøres skriftlig til post@basseng.no.

Returvilkår:

Dine rettigheter:
Ingen handel er avsluttet før du har sett og godkjent varen. Skulle du angre et kjøp gjort i nettbutikken eller per tlf/mail melder du dette til oss enten muntlig, skriftlig eller ved at du sender varen tilbake i komplett produktemballasje innen 14 dager og vedlegger returskjema. Du velger selv om du vil ha en annen vare, eller pengene tilbake.
Du betaler selv returfrakten. Betingelsen for retur er at varen ikke har vært i bruk, og den må returneres i original emballasjen. Du kan returnere en vare uten å oppgi grunn for dette, men det er et ønske at du markerer returårsak på returskjemaet.

Slik gjør du:
1. Fyll ut på returseddelen hva du returnerer og evnt. hvilke varer du ønsker isteden.
2. Oppgi helst årsaken til hvorfor du ikke er fornøyd med kjøpet ditt og vil returnere varen eller bytte til en annen.
3. Send pakken tilbake til oss. NB: Ikke send returvarer i oppkrav.

Uavhentede pakker:
Dersom bestilte pakker ikke hentes på posten/MyPack, belastes kunden for fraktutgifter på kr. 349,-.

For varer som ikke løses ut/tas i mot faktureres kunden for faktiske kostnader på frakt og retur til Basseng AS.

Spesialbestilte varer:

Bestillingsvarer og/eller produksjonsvarer kan ikke returneres eller byttes med mindre de er feilprodusert i forhold til det som er avtalt. Deriblant glassfiberbasseng, spabad og overbygg.
Varer med spesielle mål eller spesifikasjoner som er produsert på bestilling, kan ikke returneres eller byttes med mindre de er feilprodusert i forhold til det som er avtalt. Deriblant liner, roll safe, delos, lamelltrekk etc.

Tilbakebetaling:

Når vi har mottatt varen, og konstatert at den ikke er skadet, betaler vi tilbake ditt beløp innen 30 dager. Husk å informere om hvilket kontonummer du ønsker beløpet inn på.
Det er også mulig og sette beløpet på tilgode konto hos oss, dersom du ønsker å handle ved en senere anledning.
Har du spørsmål, ta kontakt!